Júniusban elkezdtük a nyári hírlevél postázását. Uborkaszezon közeleg, jó lenne szerezni néhány új ügyfelet. Több száz e-mail címre ment már ki, szigorúan egyesével, mert nem vagyunk spamrobotok. Persze így lassabb, de talán kevesebb akad fenn a spamszűrőkön. És mielőtt valaki jönne nekem a kéretlen reklámot tiltó törvénnyel, annak bemásolom a hírlevél végén található pár sort, tájékoztatásul:
"Tájékoztatjuk, hogy a címzésben szereplő e-mail cím nyilvános címjegyzékből, hirdetményükből, direkt (levél, e-mail) megkereséskor,vagy a médiából került levelezési listánkba. Amennyiben a jövőben nem szeretné, hogy akcióinkról tájékoztassuk, kérjük e-mailben juttassa el hozzánk ezirányú kérését, és a 2001. december 24-én megjelent 2001. évi CVIII. törvény rendelkezése szerint a címlistából töröljük. Ha más címről küldik vissza a levelet, akkor a levélben kérnénk feltüntetni a törlendő e-mail címet is, hogy azonnal ki tudjuk törölni cégüket a levelezési listánkból!"
Merthogy a törvény (2008. évi XLVIII. tövény A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól) értelmében postai címzett reklámküldeményben reklám előzetes és kifejezett hozzájárulás hiányában is küldhető, a reklámozó és a reklámszolgáltató azonban köteles biztosítani, hogy a reklám címzettje a reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül megtilthassa; megtiltás esetén az érintett személy részére reklám közvetlen üzletszerzés útján a továbbiakban nem küldhető. Ennek ellenőrzésére az NFH kapott hatáskört.
Ez bevált, mert ezúttal elmaradtak a feljelentéssel fenyegetőző, hiányos jogi ismeretekkel rendelkező, fröcsögő rosszindulatúak. Aki a jövőben nem akar tőlünk híreket kapni, azt írt egy "leiratkozom" levelet, és kész. Úgy látszik, mégis csak fejlődik a hazai internetes kommunikációs kultúra.